Rozhovor s nejvytíženějším německým baskytaristou Oliverem Poschmannem nejen o odposlechu AXM12A.

Rozhovor s nejvytíženějším německým baskytaristou Oliverem Poschmannem nejen o odposlechu AXM12A.

Reference

Oliver Poschmann je jedním z nejvytíženějších německých baskytaristů. Pochází z Frankfurtu a spolupracoval s takovými umělci jako jsou Rödelheim Hartreim Projekt, Thomas D. (Fantastischen Vier), Simon Collins, Sweetbox, Bobby Kimball, Errorhead nebo Laith Al-Deen. S Oliverem si povídali zástupci společnosti Dynacordo o významu kvalitního odposlechu.

Jak důležitý je pro muzikanty kvalitně znějící odposlech?

Řekl bych, že velice důležitý. Když děláte živý koncert, dá se to co do přesnosti přirovnat k práci ve studiu. Poslechová stránka je tedy extrémně důležitá. Můžu hrát přesně jenom tehdy, pokud slyším, co přesně dělají ostatní muzikanti.

Takže by se dalo říct: Dobrý odposlech znamená dobré živé vystoupení a špatný odposlech špatné vystoupení?

S tím bych souhlasil tak na 90%. Výjimkou může být vystoupení punkové skupiny někde v klubu, kde přesnost není zas až tak důležitá. Navíc v tomto případě je zvuk odposlechu víceméně shodný se zvukem na jevišti a v sále. Ve většině případů, u kterých jsem byl, by se ale dalo říct, že tento výrok je pravdivý.

Jaký odposlech vy osobně považujete za dobrý?

Ve své podstatě se zvuk dobrého odposlechu liší od FOH zvuku. FOH zvuk má vykreslovat všechny součásti hudby. Zvuk odposlechu naproti tomu obsahuje jen to, co daný muzikant má nebo chce slyšet. A to nemusí být zdaleka totéž, co slyší posluchači. Jinými slovy, já potřebuji více diferencovaný zvuk, v němž jsou oddělené hloubky, středy a výšky.

Jaká je vaše nejhorší a nejlepší zkušenost s odposlechem?

Nejhorší zkušenost s odposlechem jsem zažil koncem 80. let v Londýně se svou tehdejší skupinou JoJo. Dělali jsme předskokany pro Roberta Palmera, přišli jsme na scénu bez zvukové zkoušky a zjistili jsme, že se prakticky neslyšíme. Odposlechového zvukaře dělal nějaký Američan, kterému nikdo neřekl jinak než kovboj, a on se taky tak choval. S úsměvem ignoroval všechny naše pokusy o komunikaci a nedělal nic. Úmyslně nás tlačil ke zdi. Druhý den mu náš manažer strčil nějaké peníze a tak tu a tam pohnul s nějakým faderem. Nejlepší zkušenost nemůžu určit, protože naštěstí skoro vždycky spolupracujeme s vynikajícími lidmi, kterým není třeba nic moc vysvětlovat. Prostě jdete na scénu, uděláte zvukovou zkoušku, chováte se k sobě vzájemně s respektem a za pět minut máte výborný výsledek.

Jakou zkušenost máte s Dynacordem 12A?

Nedávno jsme dělali takovou společenskou akci, byla to celkem velká událost. Rozptyl odposlechového reproduktoru byl vynikající. Vzhledem k tomu, že jde o koaxiální odposlech, jde kompletní kmitočtové pásmo přímo z reproduktoru. Zvuk na scéně se mi moc líbil. Dynacord 12A má přesně takový kmitočtový rozsah, který mám u odposlechů rád.

Zaujal vás tento produkt, chcete se o systémech Dynacord dovědět více nebo potřebujete poradit s ozvučením?

Jan Šafařík

jan.safarik@audiopro.cz+420 605 219 170

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    info@company.com