Mikrofony DPA zachycují zvuk pro film z produkce Netflix – OXYGÈNE

Mikrofony DPA zachycují zvuk pro film z produkce Netflix – OXYGÈNE

Řešení

Mikrofony DPA poskytují diskrétní řešení pro jedinečnou sadu filmů. Když přišel čas nahrát film Oxygène (Oxygen v angličtině) z původní produkce Netflix ve francouzštině, zvukový tým měl před sebou docela nelehký úkol. Premisa vědeckého hororu se zaměřuje na vědkyni v podání francouzské herečky Melanie Laurentové, která ztratila paměť, probouzí se, uvězněna ve speciálním lékařském pouzdru a musí najít cestu ven, než se sníží hladina kyslíku. Tento modul se používá v 90 procentech filmu, vzhledem k jeho těsným prostorům věděli producenti zvuku Ken Yasumoto a Josselin Panchout, že potřebují spolehlivé a navíc nenápadné řešení mikrofonů. Přesně takové našli v mikrofonech DPA.

Malá, přenosná a snadno použitelná zařízení se staly ještě důležitějšími ve chvíli, když režisér filmu Alex Aja a kameraman Maxime Alexandre postavili druhý modul pro snadnější natáčení některých detailnějších záběrů. Ačkoli existovaly dvě mikrofonní sady, pro video/audio produkci používal tým pouze jednu sadu, což vyžadovalo, aby často přemisťovali zařízení z jednoho místa na druhé. Fanoušci DPA z předchozí práce, Yasumoto a Panchout, se rozhodli pro film primárně využít všesměrový subminiaturní mikrofon DPA 6060 CORE, pro jeho diskrétní velikost, ale přesto excelentní zvuk a přednes i tomto ztísněném prostoru. Pro film také nasadili miniaturní kardioidní mikrofony DPA 4080 CORE a všesměrové mikrofony DPA 6066 CORE.

„Bylo velkou pomocí skrýt mikrofony v různých pozicích,“ dodává Panchout.  „To je důvod, proč také obvykle používám DPA 4060 s lavalierovým korektorem. I když není moc času pro nejlepší umístění, či kudy ho protáhnout oblečením, stačí ho prostě rychle někde umístit, přelepit páskou a bude fungovat v každé poloze.“

„Když jsme ji [Laurent] natáčeli, trávila spoustu času uvnitř hlavního modulu, který byl vyroben z plexiskla,“ pokračuje Yasumoto. „Tento materiál má zvláštní akustiku a způsobil i dozvuky, hlavně při nastavování objemu vzduchu při otevírání a zavírání modulu. Mikrofony DPA, které jsme použili, byly nakonec pro tuto práci dokonalým řešením.“

Kromě využití pro nošení na těle upravila dvojice mikrofon 4080 tak, aby byl použit i při scénách uvnitř modulu. Odstranila veškerou pěnu a omotala jej kolem drátěného nástavce. Připevnila ho na horní část  pro další různé scény. Panchout vysvětluje, že „to bylo jediné řešení, protože některá světla nad kopulí z plexiskla se odrážela na Melaniině tváři“, což ztěžovalo použití mikrofonu během natáčení. 

DPA 6060 byl také použit pro jednu konkrétní sekvenci, kde Laurent nebyla v modulu, ale ve scéně s rychlým záběrem, mluvila v konferenční místnosti. Vzhledem k tomu, že se to odehrávalo v budoucnosti, Aja a produkční designér Jean Rabasse požadovali více futuristicky vypadající mikrofon, pro který zvukový tým navrhl 6066. „Oběma se líbil vzhled mikrofonu, ale také jsme stále používali 6060 jako zálohu pro zachycení zvuku,“ vysvětluje Panchout. „Takže jsme v Melaniině garderobě schovali dva vysílače, jeden pro 6060 v její košili a druhý pro náhlavní soupravu 6066.“

Yasumoto, který také pracoval na postprodukci uvedl, že jednou z největších výhod používání mikrofonů DPA byl jejich velmi přirozený zvuk, na rozdíl od ostatních mikrofonů. „Mikrofony DPA jsou i pro postprodukci ideální,“ říká. „V některých sekvencích jsme použili pouze mikrofony DPA, a i když musíte udělat nějaké úpravy, dosáhnete přirozeného zvuku, který dobře zapadne do nahrávek z jiných DPÁček, či ostatních mikrofonů.“

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    info@company.com