Mikrofony DPA a systémy Wisycom v utajení na nádraží

Mikrofony DPA a systémy Wisycom v utajení na nádraží

Reference

Zvukový supervizor a zakladatel Audio Dept UK zachycuje zvuk populární reality show odehrávající se na vlakových nádražích pomocí 4099 nástrojových mikrofonů DPA a dalších nástrojů ve spolupráci s bezdrátovým vybavením Wisycom

Richard Meredith používá vybrané mikrofony DPA ve spojení s bezdrátovými systémy Wisycom k zachycení zvuku populární britské reality show „The Piano“, která zve neobjevené, amatérské klavíristy k vystoupení uprostřed rušných zvuků některých z nejrušnějších vlakových nádraží v zemi.

Koncept show, vychází z praxe cestujících, kteří si sedají k pianinům běžně se vyskytujícím na anglických nádražích a hrají na ně.

Předpoklad pořadu je tak čistý – jsou to jen lidé, kteří si sednou k veřejnému pianu a vyjadřují se. Je to velmi jemný formát soutěže. Hrají skladbu dle vlastního výběru uprostřed rušné stanice, přímo na peróně, s lidmi přicházejícími a odcházejícími. Ostatní cestující se stávají publikem, ať už to zamýšlejí, nebo ne. Technickým úkolem produkčního týmu bylo udržet věci v útlumu a nechat vyniknout realitu. Abychom toho dosáhli, potřebovali jsme kompaktní a vysoce výkonné zařízení, které nenápadně funguje v pozadí a zároveň poskytuje vynikající zvuk. A proto přišly na řadu společnosti DPA a Wisycom

Richard Meredith, Sound supervisor and Audio Dept UK founder

Klavír Steinway, který je bezesporu „hvězdou“ pořadu ozvučil Meredith dvěma mikrofony DPA 4099, které umístil přímo dovnitř nástroje. Vybral je pro jejich nízký šum, vysoký dynamický rozsah a praktickou všestrannost.

Vybrali jsme 4099, protože prostě fungují. Žádné zkoušení. Žádné starosti. Zvládnou cokoliv – od jemných balad po energickou, perkusní hru. Nezvykle jsme nechali víko piana zavřené, abychom snížili hluk nádraží, i když to zvuk trochu omezovalo. 4099 byl perfektní pro izolaci tónu piana od vnějšího prostoru. Poskytl nám krásný, zvuk oddělený od hlučné ambientní atmosféry nádraží. Nechal hudbu dýchat, aniž by ztratila detaily.

Richard Meredith, Sound supervisor and Audio Dept UK founder
DPA 4099 a 4011 zachycují zvuk piana

Jednou z největších výzev, které produkční tým čelil, bylo diskrétní ozvučení pro postávající publikum. Aby zajistil spolehlivý přenos v zarušeném RF prostředí, Meredith nasadil bezdrátové rackové vysílače Wisycom MTK980 a přenosné přijímače.

Uvědomili jsme si, že piano nebylo na některých nádražích dostatečně hlasité, a tak jsem navrhl bateriově napájený PA systém schovaný pod pódiem a napojil ho na bezdrátový systém Wisycom.

Richard Meredith, Sound supervisor and Audio Dept UK founder

Kromě náhodných kolemjdoucích na nádražích se vystoupení účastní také rodina a přátelé účinkujících spolu s moderátorkou Claudií Winkleman. V zákulisí pak profesionální mentoři Mika a Jon Batiste hodnotí hudebníky, aby určili, kdo se nejlépe hodí k postupu do finále.

Pro snímání zvuku od těchto účastníků použil Meredith nové klopové mikrofony DPA 2061.

Modely 2061, ve spojení s bezdrátovými vysílači Wisycom MTP61, dokázaly zachytit i ty nejtišší okamžiky – nervózní šepoty, emotivní reakce – bez jakýchkoli problémů s hlukem. Zvládly vše od jemných dialogů po radostné výbuchy a my jsme se sotva museli dotknout ekvalizéru. Hladina šumu těchto mikrofonů je velmi nízká a čistota ohromující. Mikrofony na husím krku na nádražích nepřipadají v úvahu. Dlouhé kovové tyče a kabely v blízkosti nástupišť to prostě nejde, takže celá show je bezdrátová, což je přesně moje parketa. Široký rozsah ladění a spolehlivost Wisycomu jsou bezkonkurenční. Potýkali jsme se se složitými RF podmínkami, ale Wisycom nás nikdy nezklamal. Ten klid je při tak rychlém natáčení, jako je toto, k nezaplacení.

Richard Meredith, Sound supervisor and Audio Dept UK founder

Soutěž vrcholí veřejným koncertem v The Glasshouse v Gatesheadu. Zde Meredith přešel od snímání vystoupení na veřejnosti k produkci kvalitní živé nahrávky s publikem. Pro otevřenější, filmový zvuk Meredith osadil dvě křídla Steinway dvojicí mikrofonů DPA 4099 a navíc dvojicí DPA 4011, které byly vybrány pro jejich přirozený zvuk a vizuální diskrétnost. 

Navzdory jejich malým rozměrům, jde o masivní nástroje. Velmi jsme těžili ze čtyř mikrofonů na klavír, které nám poskytly plný zvukový rozsah. 4011 nás posunuly na novou úroveň. Byly snem pro zachycení plného dynamického rozsahu a prostorové hloubky nástroje spolu s extra hloubkou a ultra rozšířenými basy. Chtěl jsem něco diskrétního, protože kamery neustále zachycují detaily, použití prodlužovacích kabelů pomohlo udržet vše prakticky nepostřehnutelné na kameře. Kombinace mikrofonů DPA 4099 a 4011 pokryla širokou škálu stylů a široký tón klavíru velmi kompaktním a diskrétním způsobem.

Richard Meredith, Sound supervisor and Audio Dept UK founder

Smyčcový doprovod pro finálová vystoupení byl také ozvučen pomocí mikrofonů 4099, zatímco moderátor, mentoři a další řečníci byli vybaveni mikrofonem 2061. Pro produkci byl opět použit bezdrátový systém Wisycom s vysílači MTP61 napájejícími přijímače MCR54 v racku MRK16.

Potřebujete poradit s výběrem vhodného mikrofonu na zpěv či ozvučení vašeho nástroje?

Jan Šafařík

jan.safarik@audiopro.cz+420 605 219 170

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    info@company.com